Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Українська література -- Урок<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 128
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


    Гаврилюк, О.
    Як тобі, жінко, у цьому світі? : урок поглибленого опрацювання тексту твору [Текст] / Оксана Гаврилюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 3. - С. 6-8. - Зміст: Людина / О. Ю. Кобилянська.
Рубрики: Українська література--Кобилянська Ольга Юліанівна (1863-1942 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
зміст і проблематика твору -- робота в групах -- повість Людина
Анотація: Запропоновано розробку уроку за темою: "Місце жінки у суспільстві" (за повістю О. Кобилянської "Людина"). Мета уроку - поглибити вміння учнів аналізувати художні образи, розкрити зміст і проблематику твору (подолання стереотипів у міщанському середовищі щодо місця жінки у суспільстві). Урок має сприяти вихованню в учнів почуття людської гідності, самостійності суджень.


Дод.точки доступу:
Кобилянська, Ольга Юліанівна (українська письменниця, учасниця феміністичного руху на Буковині ; 1863-1942) \про неї\
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Сорокіна, Л.
    "Нехудожнє" зображення чи художнє викриття? : проблемний урок у 9 класі : [за "Народними оповіданнями" Марка Вовчка] [Текст] / Лариса Сорокіна // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 3. - С. 17-22. - Зміст: "Народні оповідання" ("Козачка") / Вовчок Марко.
Рубрики: Українська література--Марко Вовчок (Вілінська Марія Олександрівна) (1833-1907 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
історія створення оповідань -- ідейно-художній аналіз оповідання "Козачка" -- осуд кріпацтва -- проблемна ситуація -- робота в групах -- Вовчок М.
Анотація: Подано конспект уроку за темою: "Народні оповідання" Марка Вовчка - "нехудожнє" зображення нетипових епізодів із кріпацького життя чи художнє викриття кріпосницької системи?". Мета даного уроку - за допомогою технології проблемного навчання висвітлити значення творчості М. Вовчка, надати ідейно-художній аналіз твору, розвивати в учнів дослідницькі навички.


Дод.точки доступу:
Вовчок, Марко (українська і російська письменниця, перекладач, видавець ; 1833-1907) \про неї\
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

3.


    Лукашук, Г.
    Ми ті, що світяться, що світять. : урок-огляд за творчістю Атени Пашко в 11 класі [Текст] / Ганна Лукашук // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 3. - С. 44-47. - Бібліогр.: 6 назв. - Зміст: "Стоголосі, стоногі, сторукі." / А. Пашко.
Рубрики: Українська література--Пашко Атена (р. н. 1937)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
відомості про поетесу -- аналіз творів
Анотація: Мета запропонованого уроку - ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом української поетеси Атени Пашко, формувати навички виразного читання й аналізу поетичного твору, виховувати почуття національної гідності.


Дод.точки доступу:
Пашко, А. \про неї\
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

4.


    Антипова, Л.
    Треба жити! : урок подолання гендерних стереотипів : [за твором Є. Кононенко "Без мужика"] [Текст] / Людмила Антипова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 3. - С. 48-52.
Рубрики: Українська література--Кононенко Євгенія, ХХ ст.
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
новела -- гендерний аналіз художнього твору -- жінка і самотність -- жіноча і чоловіча психологія -- загальнолюдські цінності
Анотація: Презентовано урок за темою: "Гендерний стереотип - гальмо розвитку особистості (за новелою Є. Кононенко "Без мужика"). Урок має на меті формувати в учнів правильне уявлення про взаємини між статями, що засновані на системі загальнолюдських цінностей; розкрити особливості жіночої і чоловічої психології; виховувати гендерну культуру.


Дод.точки доступу:
Кононенко, Є. \про неї\
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

5.


    Назаренко, О.
    До Лесі за наукою любові : урок-диспут за інтимною лірикою Лесі Українки [Текст] / Олена Назаренко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 3. - С. 61-64.
Рубрики: Українська література--Леся Українка (Косач Лариса Петрівна) (1871-1913 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
любов у житті Л. Українки -- листи до С. Мержинського -- драматична поема "Одержима" -- п'єса "Лісова пісня" -- драма "Блакитна троянда" -- бесіда з учнями
Анотація: Запропоновано сценарій бесіди за темою "Любов - велике почуття". Урок-диспут має на меті на матеріалі творчості та життєвого шляху Лесі Українки виховувати в учнів шляхетність почуттів, дбайливе і відповідальне ставлення до кохання в житті людини.


Дод.точки доступу:
Українка, Леся (українська письменниця, перекладач, культурний діяч ; 1871-1913) \про неї\
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

6.


    Бацюсь, Р.
    Уміння скористатися дарунком долі - це щастя (особистісно зорієнтований урок української літератури у 5-му класі) [Текст] / Раїса Бацюсь // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 39-41
Рубрики: Українська література--Урок
Кл.слова (ненормовані):
особистісно-зорієнтоване навчання -- суб'єктивний досвід -- алгоритм -- мета -- цілі уроку -- рефлексія -- рольова гра
Анотація: Автор методичної розробки пропонує читачам алгоритм підготовки особистісно зорієнтованого уроку української літератури, систему методів, прийомів, видів робіт, які сприяють реалізації визначених цілей. Наведені учнівські відповіді засвідчуюють результативність представленої методики.


Дод.точки доступу:
Липа, Іван Львович (український громадський і політичний діяч, письменник ; 1865-1923) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

7.


    Михайлюк, Т.
    Кожен крок гріховний штовхає до безодні : урок української літератури у 10 класі : на матеріалі повісті О. Кобилянської "Земля" [Текст] / Тамара Михайлюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 10. - С. 34-38.
Рубрики: Українська література--Кобилянська Ольга Юліанівна (1863-1942 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
інсценізація -- клоуз-тест -- дослідження учнів -- повість Земля
Анотація: Подано розробку уроку за темою: "Земля і гріх на основі повісті Ольги Кобилянської "Земля". Мета заняття - ознайомити учнів із проблематикою твору та його художніми особливостями, виховувати в школярів духовність, високі моральні якості.


Дод.точки доступу:
Кобилянська, Ольга Юліанівна (українська письменниця, учасниця феміністичного руху на Буковині ; 1863-1942) \про неї\
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

8.


    Голик, О.
    "Один із батьків новочасного українського театру" : Іван Карпенко-Карий і розвиток театрального мистецтва в Україні : [урок] [Текст] / Олена Голик // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 10. - С. 22-29. - Бібліогр.: 5 назв. - Зміст: "Три брати" / М. Рильський. "Недавно те було, як ти." / П. Мирний.
Рубрики: Українська література--Карпенко-Карий (Тобілевич) Іван Карпович (1845-1907 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
життя і творчість Карпенка-Карого -- перший професійний театр в Україні -- дослідницько-пошукова робота -- словникова робота -- сенкан
Анотація: Надано конспект уроку за назвою "Талант, відданий народу". Урок має на меті ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом видатного драматурга, актора й режисера, усвідомити роль літературної спадщини і мистецької діяльності І. Карпенка-Карого в розвитку театральної справи в Україні, а також формувати в учнів навички дослідницько-пошукової роботи, виховувати любов до рідного слова.


Дод.точки доступу:
Карпенко-Карий, Іван Карпович (український письменник, драматург, актор, ерудит, один з корифеїв українського побутового театру ; 1845-1907 ) \про нього\
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

9.


    Тимошенко, Л.
    Про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем : урок української літератури у 7 класі : Є. Гуцало. "Сім'я дикої качки" [Текст] / Людмила Тимошенко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 10. - С. 18-21.
Рубрики: Українська література--Гуцало Євген Пилипович (1937-1995 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
робота над текстом твору -- кросворд -- любов до природи
Анотація: Запропоновано розробку уроку з української літератури, мета якого - поглибити знання школярів про життєвий і творчий шлях Є. Гуцала, проаналізувати образи та коло проблем твору; розвивати навички виразного читання, творчу уяву, логічне мислення; виховувати любов до природи, відповідальність за власні вчинки.


Дод.точки доступу:
Гуцало, Євген Пилипович (український письменник, журналіст, поет і кіносценарист ; 1937-1995) \про нього\
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

10.


    Сафарова, Г.
    Міфи та легенди українців : підсумковий урок української літератури в 5 класі [Текст] / Галина Сафарова // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 5. - С. 44-48. - Бібліогр.: 11 назв.
Рубрики: Українська література--Урок
Кл.слова (ненормовані):
міф -- легенда -- анімістичний світогляд наших предків -- образ світового дерева -- презентація
Анотація: У статті пропонується розробка підсумкового уроку з української літератури в 5 класі, основною думкою є те, що традиційна етнокультурна інформація може зберігатися тільки передаючись від прабатьків до батьків, а відтак до дітей і внуків. Потяг до неї (світоглядних уявлень наших предків) є не тільки першоосновою справжнього патріотизму, а й бажанням цікаво й незвичайно (через малюнок і художнє слово) подати легенди й міфи.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

11.


    Тиндикевич, І.
    Зіткнення неповторності й буденності в поезії Ліни Костенко "Кольорові миші" : урок української літератури в 6 класі [Текст] / І. Тиндикевич // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 6. - С. 40-43
ББК 74.268.3Укр
Рубрики: Українська література--Урок
Кл.слова (ненормовані):
особистісно-зорієнтоване навчання -- суб'єктивний досвід -- рефлексія -- авторський задум -- цілі -- мета -- ім'я уроку -- асоціювання -- передбачення -- деталізація
Анотація: Представлено план уроку української літератури, побудованого на засадах особистісно зорієнтованого навчання. Запропоновано систему методів, прийомів, видів робіт,які забезпечують реалізацію зазначених цілей, осягнення учнями авторського задуму,теми й ідеї твору, ролі художніх засобів.


Дод.точки доступу:
Костенко, Ліна Василівна (українська письменниця, поетеса-шістдесятниця ; 1930) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

12.


    Козороз, Н.
    "Легенди - то дивна правда." : [урок] [Текст] / Наталія Козороз // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 23-29. - Бібліогр.: 6 назв. - Зміст: "Легенда про тополю"; "Жила собі дівчинонька."; "Жив старий-престарий чоловік."; "Легенда про криницю-журавля"
ББК 74.268.3
Рубрики: Українська література--Урок
   Фольклор--Жанри--Легенди

   Фольклор--Методика--Урок

Кл.слова (ненормовані):
патріотичні почуття -- легенди та перекази -- тести двох рівнів
Анотація: Подано розробку заняття за темою "Легенди та перекази рідного краю", мета якого - ознайомити учнів з фольклором Полтавщини, показати його вплив на літературу, розвивати інтерес до пошукової роботи. Підкреслено, що подібні уроки є прикладом конкретно-історичного підходу у формуванні почуття патріотизму в учнівської молоді. Літературне краєзнавство - вагомий складник виховання любові до рідного краю, до України.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

13.


    Тимошенко, Л.
    Дружба - найнеобхідніше в житті : урок української літератури у 6 класі : [про Ярослава Стельмаха] [Текст] / Людмила Тимошенко // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 9-10.
ББК 74.268.39
Рубрики: Українська література--Письменники
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
твір "Митькозавр з Юрківки." -- життя і творчість письменника -- робота над твором -- робота в групах -- словникова робота
Анотація: Подано розробку уроку за темою: "Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера" (фрагмент)". Урок має на меті за допомогою мультимедійних засобів навчання ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом письменника, надати ідейно-художній аналіз твору, розвивати творчі здібності та виховувати естетичні смаки учнів.


Дод.точки доступу:
Стельмах, Ярослав Михайлович (1949) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

14.


    Дем'яненко, Г.
    Інтимна лірика В. Сосюри "Без тебе немає мене" : урок української літератури : 11 клас [Текст] / Ганна Дем'яненко // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 42-46. - Зміст: "Якби помножити любов усіх людей."; "Васильки"; "Чи знаєш ти світання в полі."; "Я не впаду в ім'я твоє, Вітчизно."; "Серце моє, наче рана."; "Знову ти7 О люба, чи не сон це?.""; "Між нами грат нема, та ними і не можна."; "Ти вернулась, нарешті вернулась."; "Так ніхто не кохав. Через тисячі літ." / В. Сосюра.
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Українська література--Сосюра Володимир Миколайович (1898-1965 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
особисте життя поета -- інтимна лірика -- урики з листів -- виразне читання віршів -- бесіда
Анотація: Надано розробку уроку, мета якого - сприяти поглибленню знань учнів про особисте життя та інтимну лірику Володимира Сосюри; розвивати інтерес до національних надбань українського народу; виховувати почуття людяності, честі, подружньої вірності.


Дод.точки доступу:
Сосюра, Володимир Миколайович (український радянський поет і письменник ; 1898-1965) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

15.


    Редька, Т.
    Узагальнення та систематизація знань з української мови, української та світової літератури : інтегрований урок : 10 клас [Текст] / Тетяна Редька, Тетяна Потята // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 47-49.
ББК 74.268.19=411.4
Рубрики: Українська мова--Міжпредметні зв'язки
   Українська література--Міжпредметні зв'язки

   Зарубіжна література--Міжпредметні зв'язки

   Українська мова--Урок

   Українська література--Урок

   Зарубіжна література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
урок-гра -- змагання команд -- бліц-турнір -- конкурси знавців -- фразеологізми, скоромовки
Анотація: Запропоновано розробку уроку, мета якого - повторити вивчене, поглибити знання учнів з вищевказаних предметів, розвивати в учнів навички зв'язного мовлення, а також виховувати інтерес до вивчення літератури та інших видів мистецтва.


Дод.точки доступу:
Потята, Т.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

16.


    Лукащук, Г.
    Те, що було, що є, що буде. : урок з української літератури за творчістю Світлани Йовенко : 11 клас [Текст] / Ганна Лукащук // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 70-72. - Бібліогр.: 7 назв. - Зміст: "Так! Я зухвала й рвійна, як ріка."; "Жінко, завжди маленька." / С. Йовенко.
ББК 74.268.39
Рубрики: Українська література--Йовенко Світлана (р.н. 1945)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
література рідного краю -- урок-огляд -- життя і творчість поетеси -- аналіз віршів -- виразне читання
Анотація: Подано розробку уроку, який має на меті ознайомити учнів із життям та творчістю поетеси Світлани Йовенко, розвивати вміння аналізувати ліричні твори, а також виховувати любов до рідного краю, повагу до високих почуттів.


Дод.точки доступу:
Йовенко, Світлана Андріївна (українська поетеса та прозаїк, публіцист і перекладач ; 1945) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

17.


    Крилевець, М.
    Народна символіка й міфологічні метаморфози в баладі Т. Г. Шевченка "Тополя" : урок української літератури : 7 клас [Текст] / Майя Крилевець // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 40-41
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Українська література--Шевченко Тарас Григорович (1814-1861 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
балада -- усна народна творчість -- міфологічна основа твору -- рисунок Т. Шевченка "Тополя"
Анотація: Надано конспект уроку, який має на меті ознайомити учнів з ранньою баладою "Тополя" Т. Шевченка, розкрити багатство її мови та міфологічну основу, виховувати любов до рідної землі, традицій та звичаїв українського народу.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (1814-1861) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

18.


    Олійник, О.
    Любові пам'ять незабутня : урок розвитку мовлення з української літератури : 9 клас : [за темою "Жінки в долі Тараса Шевченка"] [Текст] / Ольга Олійник // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 29-36
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Українська література--Шевченко Тарас Григорович (1814-1861 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
інформаційно-творчий проект -- особисте життя Т. Шевченка -- поетична та малярська творчість Т. Шевченка -- Г. Закревська, В. Репніна, А. Ускова, К. Піунова, Л. Полусмакова
Анотація: Мета запропонованого уроку - розкрити внутрішній світ Т. Шевченка, ознайомити учнів із особистим життям поета та з його відображенням у поетичній та малярській творчості. Урок має сприяти формуванню умінь оформляти і презентувати проект, на прикладі життя видатного поета виховувати шанобливе ставлення до жінок, вірність у поглядах і почуттях.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (1814-1861) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

19.


    Мостова, Н.
    Вивчення балади "Тополя" Тараса Шевченка : урок української літератури : 7 клас [Текст] / Надія Мостова // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 37-39. - Бібліогр.: 3 назви.
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Українська література--Шевченко Тарас Григорович (1814-1861 рр.)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
романтичний твір -- метаморфози -- казково-фантастичні мотиви -- романтичний пейзаж -- ідейно-тематична спрямованість твору
Анотація: У статті розглянуто питання, пов'язані з вивченням балади "Тополя" Т. Г. Шевченка у школі. Запропоновано ефективні прийоми роботи над твором за допомогою використання інтерактивної зорової та слухової наочності.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (1814-1861) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

20.


    Остаф, Ярослава
    Козацькі літописи в контексті європейського бароко (інтегрований урок української літератури й музичного мистецтва у 9 класі) [Текст] / Ярослава Остаф, Наталія Тхай // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 2. - С. 39-46.
ББК 83
Рубрики: Українська література--Урок
Кл.слова (ненормовані):
українське бароко -- літопис -- період козаччини -- література -- образотворче мистецтво
Анотація: У публікації представлено інтегрований урок української мови й музичного мистецтва в 9 класі. Запропоновано систему методів, прийомів, засобів навчання, видів робіт, які забезпечують реалізацію мети уроку.


Дод.точки доступу:
Тхай, Наталія

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)