Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Українська література -- Методика<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Показані документи с 1 за 10
1.
74.26/У 45-141270

   Україна. МОНмолодьспорт.

   
    Інструктивно-методичні рекомендації із базових дисциплін: українська мова, українська література, українська мова в загальноосвітніх навчальних закладах із навчанням мовами національних меншин, російська мова та література і літератури інших національних меншин, іноземні мови, суспільно-гуманітврне спрямування, художньо-естетичний цикл, економіка, географія, фізика, астрономія, хімія, біологія, екологія, природознавство, математика : додаток № 1 до листа МОНмолодьспорту України № 1/9-426 від 01.06.2012 [Текст] // Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2012. - № 19/20/21
ББК 74.26
Рубрики: Освіта--Організація--Законодавчі і директивні матеріали
   Українська мова--Методика

   Українська література--Методика

   Російська мова--Методика



Дод.точки доступу:
Україна. МОНмолодьспорт

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Яценко, Таміла
    Філософські впливи на українську методику навчання літератури [Текст] / Таміла Яценко // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 2. - С. 19-23. - Бібліогр.: 22 назв.
ББК 83.3
Рубрики: Українська література--Методика
Кл.слова (ненормовані):
філософські теорії -- методика навчання -- українська література -- тенденції розвитку
Анотація: У статті розкрито вплив філософсько-світоглядних теорій на розвиток української методичної науки й окреслено провідні тенденції розвитку методики навчання української літератури на сучасному етапі: стандартизація змісту літературної освіти як фактор її якості, розвиток інтерсуб'єктного навчання літератури в основній і старшій школі, компетентнісна спрямованість навчання літератури як ознака її гуманізації, застосування навчальних та інформаційних технологій як засобів ефективного навчання літератури.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

3.


    Шовкопляс, Г.
    Використання матеріалів спогадів і мемуарів під час вивчення біографії письменника [Текст] / Галина Шовкопляс // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 7/8. - С. 36-40. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська література--Методика
Кл.слова (ненормовані):
біографічні відомості про письменника -- "сенсаційні біографії" -- житєвий і творчий шлях -- джерела вивчення біографії -- спогади і мемуари -- небезпеки "суб'єктивного фактора"
Анотація: У статті висвітлено основні проблеми дослідження біографічних відомостей про письменників. Охарактеризовано дві принципові позиції дослідників, приділено особливу увагу труднощам при вивченні складного й делікатного матеріалу (зокрема, при зіткненні з шанувальниками "сенсаційних біографій"). Доведено, що дослідження життєвого і творчого шляху письменника - важлива ланка в системі викладанні літератури, яка має пізнавальне, культурологічне та виховне значення для школярів. На багатьох прикладах з української літератури продемонстровано значущу цінність саме мемуарів, спогадів сучасників, показано недоцільність категоричних оцінок та суджень. Підкреслено, що вправний дослідник біографії повинен керуватися як знанням особистості мемуариста (враховуючи суб'єктивний фактор), так і знанням історичних фактів, "атмосфери епохи".


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

4.


    Кравчук, Марія.
    Методика вивчення транспозитивної лірики в контексті компаративних зв'язків [Текст] / Марія Кравчук // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 1. - С. 41-44. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Українська література--Методика
Кл.слова (ненормовані):
методи навчання -- вивчення лірики -- транспозитивна лірика -- екфразис
Анотація: Розкрито зміст поняття "траспозитивна лірика" та його кореляція з поняттями "екфразис" і "поезія другого ступеня". Охарактеризовано основні методи та прийоми навчальної діяльності під час вивчення транспозитивної поезії в школі. Ураховуючи етапи вивчення ліричних творів, розроблених методистами, продемонстровано напрацьовану методику на прикладі вірша Ліни Костенко"Падіння Ікара".


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

5.


    Азьомов, Віктор.
    Родоцентричні первні поетичного світу Тараса Шевченка у вірші "У тієї Катерини хата на помості." [Текст] / Віктор Азьомов // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 3. - С. 34-37. - Бібліогр.: 3 назви.
Рубрики: Українська література--Методика
   Українська література--Шевченко Т. Г.

Кл.слова (ненормовані):
моральні ціннісні орієнтири -- статус козацької нареченої -- аналіз вірша -- вивчення поезії Т. Г. Шевченка -- позакласне читання
Анотація: У статті з позицій сучасного літературознавства проаналізований зміст вірша Тараса Шевченка "У тієї Катерини." Робота має на меті допомогти вчителеві в підготовці уроку позакласного читання в загальноосвітній школі.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

6.


    Бондаренко, Юрій.
    Літературні спостереження в школі як вид діяльності [Текст] / Юрій Бондаренко // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 3. - С. 30-33. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Українська література--Методика
Кл.слова (ненормовані):
спостереження -- художній фрагмент -- етапи діяльності -- читання -- коментування -- опис -- переказ -- робота з текстом
Анотація: У статті означено роль текстуального спостереження в організації навчального процесу під час вивчення літератури. Автор розкриває етапи відповідної діяльності, цілеспрямованість завдань, демонструє способи розв'язання тих дидактичних проблем, які можна вирішити саме з допомогою літературного спостереження. Одна з провідних думок - якість осмислення учнями художнього матеріалу безпосередньо залежить від яскравості і глибини одержуваних вражень.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

7.


    Грицай, Любов.
    Стилістична функція емоційно- експресивної лексики в мовленні Ліни Костенко [Текст] / Любов Грицай // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 3. - С. 36-38. - Бібліогр.: 26 назв.
Рубрики: Українська література--Костенко Ліна Василівна (1930 р.н.)
   Українська література--Методика

Кл.слова (ненормовані):
вивчення творчості Л. Костенко -- мова художнього твору -- аналіз поетичного твору -- епітет -- антропоніми -- тавтологія -- мовні засоби -- інтимізація
Анотація: "Поезія Ліни Костенко має не тільки глибокий філософський зміст, але й високий ступінь прояву категорії інтимізації. У ході спостережень над окресленими текстами, вдалося з'ясувати, які мовні засоби інтимізації найбільш уживані у творах поетеси та специфіку інтимізованості тексту як нової парадигми пізнання мови автора".


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

8.


    Сидоренко, Юлія.
    Аналіз образів-персонажів міфологічного походження в процесі вивчення літературного твору в школі (9-11 класи) [Текст] / Юлія Сидоренко // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 6. - С. 37-40. - Бібліогр.: 4 назви.
Рубрики: Українська література--Методика
Кл.слова (ненормовані):
образ-персонаж -- міфологічні персонажі -- міфічні істоти -- статусно-рольова характеристика
Анотація: Розглянуто різновиди аналізу образів-персонажів, що мають міфологічне походження. Для їх цілісної характеристики спеціально адаптовано стандартну схему аналізу, статусно-рольову характеристику. Подано приклади практичного застосування розроблених схем аналізу для міфологічних персонажів творів, що вивчаються у 9-11 класах загальноосвітньої школи.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

9.


    Бондаренко, Юрій.
    Словесно-образний аналіз літературного твору в школі: вищий рівень застосування [Текст] / Юрій Бондаренко // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 10. - С. 11-15. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Українська література--Методика
Кл.слова (ненормовані):
словесно-образний аналіз -- тропи -- стилістичні фігури -- "внутрішній механізм" засобу -- класифікація мовних засобів -- етапи навчальної діяльності -- аналіз твору
Анотація: У статті окреслено вищий рівень словесно-образного аналізу, під яким автор розуміє широке застосування теретичної інформації про тропи, стилістичні фігури, інші виражальні засоби в процесі шкільного опрацювання художніх творів. Разом з інтерпретацією змісту мовних конструкцій він забезпечує один з основних методичних принципів - вивчення літератури як мистецтва слова.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

10.


    Короїд, Ірина.
    Митецькі проєкти як спосіб формуваненя читацької компетентності учнів [Текст] / Ірина Короїд // Українська мова і література в школах України. - 2020. - № 11. - С. 20-22. - Бібліогр.: 13 назв.
Рубрики: Українська література--Методика
Кл.слова (ненормовані):
читацька компетентність -- мистецькі проєкти -- компетентний читач -- читання художнього твору -- старшокласники
Анотація: Здійснено спробу з'ясувати сутність поняття "читацька компетентність", проведено теоретичний аналіз проблеми формування читацької компетентності учнів старших класів. Проаналізовано вплив сучасних мистецьких проєктів на формування читацької компетентності та виявлено можливості їхнього використання як ефективного засобу формування компетентного читача - учня старших класів як особи, здатної усвідомлено сприймати емоційно-образний зміст художнього твору, специфіку засобів образності, та має стійкий інтерес до читання художньої літератури.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)