Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Українська мова -- Методика<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-21 
1.


    Донченко, Т.
    Мета навчання української мови як системне утворення та шляхи її реалізації [Текст] / Тамара Донченко // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 1. - С. 2-6. - Бібліогр.: 8назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
навчальний процес -- взаємозв'язок навчання -- виховання і розвитку
Анотація: У статті розглядаються актуальні проблеми підвищення ефективності навчального процесу з української мови, а саме: досягнення цілей навчання, виховання і розвитку у тісному взаємозв'язку на основі системного підходу.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Дубовик, С.
    Мовчати-уміння, слухати-мистецтво! [Текст] / Світлана Дубовик // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 1. - С. 6-9. - Бібліогр.: 5назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
культура слухання -- культура спілкування -- особистісний і мовленнєвий розвиток учнів
Анотація: Стаття присвячена одній з актуальних проблем теорії і практики навчання української мови в школі - формуванню культури спілкування у школярів. Мета статті - звернути увагу на значущість проблеми формування культури слухання як однієї із важливих складових культури спілкування у методиці навчання української мови, оскільки найважливішою освітньою метою і завданням школи є всебічний особистісний і мовленнєвий розвиток учнів.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

3.


    Шелехова, Г.
    Проблема мотивації навчальної діяльності старшокласників на уроках української мови [Текст] / Галина Шелехова // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 2-5. - Бібліогр.: 4 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
мотивація -- мотив -- пізнавальний інтерес -- уява -- цілі -- мислення й мова
Анотація: У статті розкрито роль навчальної мотивації, об'єктом формування якої виступають усі компоненти мотиваційної сфери школярів: їхні мотиви , цілі, емоції, і вміння вчитися; важливість урахування мотивації у процесі мовленнєвого розвитку старшокласників.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

4.
74.26/У 45-141270

   Україна. МОНмолодьспорт.

   
    Інструктивно-методичні рекомендації із базових дисциплін: українська мова, українська література, українська мова в загальноосвітніх навчальних закладах із навчанням мовами національних меншин, російська мова та література і літератури інших національних меншин, іноземні мови, суспільно-гуманітврне спрямування, художньо-естетичний цикл, економіка, географія, фізика, астрономія, хімія, біологія, екологія, природознавство, математика : додаток № 1 до листа МОНмолодьспорту України № 1/9-426 від 01.06.2012 [Текст] // Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2012. - № 19/20/21
ББК 74.26
Рубрики: Освіта--Організація--Законодавчі і директивні матеріали
   Українська мова--Методика

   Українська література--Методика

   Російська мова--Методика



Дод.точки доступу:
Україна. МОНмолодьспорт

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

5.


    Омельчук, Сергій
    "Підхід до навчання"як базова категорія сучасної лінгводидактичної науки [Текст] / Сергій Омельчук // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 2. - С. 2-7. - Бібліогр.: 28 назв.
ББК 81.411.1
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
підхід до навчання мови -- типологія підходів до навчання української мови
Анотація: Статтю присвячено науковому обгрунтуванню, визначенню змістового наповнення поняття "підхід до навчання", з'ясуванню істотних ознак і його відмінних характеристик від інших категорій лінгводидактики. У розвідці запропоновано авторську типологію основних підходів до навчання української мови на сучасному етапі.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

6.


    Котусенко, О.
    Про поділ класів на групи при вивченні української мови в загальноосвітніх навчальних закладах з українською та іншими мовами навчання : коментар [Текст] / О. Котусенко // Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки України. - 2014. - № 22/23/24. - С. 63.
ББК 74268.19=411.4
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
нормативи наповнюваності груп

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН

Знайти схожі

7.


    Кучеренко, І.
    Аспектні уроки української мови: витоки і сучасний стан [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 4. - С. 15-22. - Бібліогр.: 15 назв.
Рубрики: Українська мова--Урок
   Українська мова--Методика

Кл.слова (ненормовані):
типологія уроків української мови -- аспектні уроки -- класифікація аспектних уроків -- основні типи уроків -- мовна компетентність
Анотація: Досліджено аспектні уроки української мови в ретроспективі та в сучасній інтерпретації. З урахуванням нових завдань мовної освіти й пріоритетних напрямів шкільного навчання мови охарактеризовано основні види сучасних аспектних уроків української мови, визначено структурні етапи, їх послідовність та варіативність.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

8.


    Овсієнко, Л.
    Формування стратегічної компетентності учнів ЗНЗ на текстовій основі: прикладний аспект [Текст] / Людмила Овсієнко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 6. - С. 39-45. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
   Українська мова--Розвиток мовлення

Кл.слова (ненормовані):
наукова розвідка -- стратегічна компетенція -- стратегічна компетентність -- комунікативна компетентність -- текст -- комплекс завдань -- моделювання мовних і позамовних елементів -- недоліки в усній та писемній мові -- власні й чужі висловлювання -- оцінка вчинків
Анотація: У рецепції подано спробу охарактеризувати стратегічну компетентність та визначити ефективні способи її формування в учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено, що ця компетентність охоплює наступне: здатність особистості учня аналізувати мовні явища; зіставляти, порівнювати, групувати, узагальнювати, виокремлювати головні й другорядні ознаки; моделювати мовні й позамовні елементи; уявляти предмети, явища, дії, події й за допомогою мовних виражальних засобів описувати їх; компенсувати виявлені недоліки в усній та писемній мовній діяльності; добирати докази для підтвердження чи спростування власних і чужих висловлювань; використовувати набутий досвід та критично оцінювати свої вчинки і вчинки інших людей. Формуванню комплексу здатностей, які сукупно становлять компетентність учнів ЗНЗ, на думку автора, сприяє робота над зв'язним текстом, що є потужним і ключовим засобом навчання, виховання й розвитку учнів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

9.


    Огарь, Ю.
    Особливості реалізації когнітивно-комунікативної методики на уроках української мови у профільній школі [Текст] / Юлія Огарь, Наталія Дика // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 7/8. - С. 60.
Рубрики: Українська мова--Профільне навчання
   Українська мова--Методика

Кл.слова (ненормовані):
мовно-комунікативна компетентність -- принципи категоризації і концептуалізації -- система вправ і завдань
Анотація: У статті викладено основні шляхи реалізації когнітивно-комунікативної методики викладання української мови у профільній школі. Зокрема, охарактеризовано умови підвищення рівня сформованості мовнокомунікативних умінь учнів під час вивчення синтаксису.


Дод.точки доступу:
Дика, Н.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

10.


    Кузнєцова, О.
    Формування позитивної мотивації учнів до навчання на уроках української мови [Текст] / Олена Кузнєцова // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 9. - С. 40-43.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
нова система освіти -- мотивація -- методи контролю -- вправи -- методичні прийоми -- методична цінність
Анотація: Зосереджено увагу на мотивації навчання, яка відіграє основну роль у структурі мовленнєвої та навчальної діяльності на уроках української мови. Охарактеризовано загальне поняття мотивації. Визначено методику формування позитивної мотивації шляхом використання різноманітних прийомів та методів навчання, зокрема на уроках закріплення та узагальнення, контролю знань і умінь учнів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

11.


    Кучерук, О.
    Співідношення понять "методика навчання", "технологія навчання", "метод навчання" як лінгвометодична проблема [Текст] / О. Кучерук // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 1. - С. 8-13. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
методика навчання -- технологія навчання -- метод навчання -- лінгвометодика -- синектика
Анотація: Розглянуто проблему розвитку поняттєвого апарату лінгвометодики. На основі аналізу і синтезу науково-методичних думок визначено співвідношення між поняттями "методика навчання", "технологія навчання", "метод навчання" та розкрито їх суть у лінгвометодичному розрізі для формування професійно-методичної свідомості педагогів-словесників. Запропоновано методичні рекомендації до використання наведених понять у теорії і практиці мовної освіти. Наведено орієнтовну модель синектики, визначено принципи, навчально-організаційні умови синектичної взаємодії вчителя та учнів, показано можливості використання синектики як методу і технології в навчанні української мови.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

12.


    Бишляга , О.
    Словникова робота - важлива складова розвитку мовлення молоді [Текст] / О. Бишляга // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 1. - С. 32-36. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
словниковий диктант -- орфографічний словник -- розвиток мовлення -- робота зі словником


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

13.


    Скуратівський, Леонід
    Світоглядні засади навчання словесності [Текст] / Леонід Скуратівський // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 3. - С. 55-59.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
культурологічний принцип навчання мови -- світосприймання
Анотація: В пропонованій статті, надрукованій у першому номері часопису (1998 р.), висвітлено теоретичні засади методики. Автор статті привертає увагу до загальнолюдських етичних вартостей, як основоположних законів суспільного розвитку. Вказує на роль вчителя-словесника у формуванні особистості.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

14.


    Попова, Людмила.
    Принципи формування текстотворчих умінь учнів старшої школи [Текст] / Людмила Попова // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 3. - С. 22-25
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
текстотворчі вміння -- принципи формування текстотворчих умінь -- учні старшої школи -- текстоцентризм -- робота з текстом
Анотація: У статті проаналізовано наукову літературу з обраної проблеми, виокремлено принципи формування текстотворчих умінь учнів старшої школи й подано лінгвометодичний коментар до їх реалізації. На основі аналізу наукової літератури автор доходить висновку, що продуктивному формуванню текстотворчих умінь учнів сприятиме врахування таких принципів: текстцентризму, жанрової зумовленості, авторської індивідуальності, інтеграції автора, органічна реалізація виокремлених принципів має позитивно позначатися на формуванні текстотворчих умінь учнів старшої школи, забезпечити свідому мотивацію й відповідальність їх за результат власної текстотворчої діяльності, вплинути на вибір методів і прийомів, адекватних меті й завданням навчання.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

15.


    Бондаренко, Неллі.
    Норми української літературної мови в курсі старшої школи [Текст] / Неллі Бондаренко // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 3. - С. 8-13
Рубрики: Українська мова--Культура мовлення
   Українська мова--Методика

Кл.слова (ненормовані):
мовна освіта -- зміст -- норми ураїнської літературної мови -- рівень стандарту -- культура мовлення -- мовна норма
Анотація: Статтю присвячено нововведенням у змісті курсу української мови для 10--11 класів - нормам сучасної літературної мови. Обґрунтовано актуальність додержання мовних норм як показника високої мовленнєвої та загальної культури; окреслено й розглянуто категорійний спектр проблеми засвоєння норм літературної мови, розкрито суть основних понять. Проаналізовано зміст курсу української мови для старшої школи з методичного погляду, акцентовано увагу на ключових питаннях засвоєння старшокласниками норм української літературної мови, подано практичні рекомендації словесникам і всім, хто прагне стати добрим мовцем.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

16.


    Александрова, Валентина.
    Розгадуємо кросворди із фразеологізмами на уроках української мови та у процесі позакласної роботи [Текст] / Валентина Александрова // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 1/2. - С. 69-71. - Бібліогр.: 4 назви.
Рубрики: Українська мова--Позакласна робота
   Українська мова--Методика

Кл.слова (ненормовані):
розв'язування кросвордів -- фразеологізми


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

17.


    Кучеренко, Ірина.
    Формування мовної особистості учня сучасної школи стилістичними засобами словотвору [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 5. - С. 3-5. - Бібліогр.: 12 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- комунікативна компетентність -- мовна компетентність -- стилістичні засоби словотвору -- словотвір -- урок
Анотація: Розглянуто особливості процесу формування мовної особистості учня-мовця засобами словотвору на сучасному уроці української мови в закладах загальної середньої освіти. Охарактеризовано концепт "мовна особистість", визначено і висвітлено основні лінгвістичні та методичні засади формування мовної компетентності учнів стилістичними засобами словотвору, представлено специфіку навчально-методичної роботи із стилістичними засобами словотвору в основній школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

18.


    Попова, Людмила.
    Текст, як засіб формування ключових компетентностей учнів 10-11 класів на уроках української мови [Текст] / Людмила Попова // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 9. - С. 23-25.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
формування ключових компетентностей -- робота з текстом
Анотація: Мета статті - на основі аналізу наукових праць з педагогіки, лінгвістики й лінгводидактики визначити особливості застосування тексту як засобу формування ключових компетентностей учнів 10-11 класів на уроках української мови.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

19.


    Омельчук, Сергій.
    Дослідження-моделювання як провідний прийом дослідницького навчання української мови в старшій школі [Текст] / Сергій Омельчук // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 7/8. - С. 17-21.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
дослідницькі завдання -- навчальне дослідження -- дослідження-моделювання -- дослідницький підхід -- вивчення української мови
Анотація: На матеріалі вивчення української мови в старших класах запропоновано дослідницькі завдання на моделювання, метою яких є дослідження мовних одиниць на підставі побудови й вивчення моделей. Обов'язковою умовою успішного моделювання мовних одиниць на основі певного матеріалу є така організація вивчення мови, за якої учні не лише розуміють і засвоюють лінгвістичну сутність окремих фактів і явищ граматичної будови, а й здобувають знання про їхні функційні особливості, семантично-стилістичну роль у контексті та набувають практичних умінь і навичок.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

20.


    Деркач, Олена.
    Розвиток творчого мислення крізь призму написання вільного есе [Текст] / Олена Деркач // Українська мова і література в школах України. - 2020. - № 1/2. - С. 43-44.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
самостійна робота -- есе -- вільне есе -- письмова робота -- зразки есе


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

 1-20    21-21 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)