Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Українська мова -- Розвиток мовлення<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Показані документи с 1 за 20
1.


    Зимульдінова, А.
    Дидактичні особливості розвитку зв'язного мовлення шестирічних першокласників [Текст] / Алла Зимульдінова, Світлана Гірняк // Початкова школа. - 2011. - № 3. - С. 9-11. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
мова -- мовлення -- мовленнєва діяльність -- змістовий компонент процесу навчання -- мотиваційний компонент -- операційний компонент
Анотація: У статті розглядається дидактичний аспект проблеми розвитку зв'язного мовлення шестирічних першокласників. Розкрито змістовий, мотиваційний і операційний компоненти процесу навчання дітей. Доведено, що вирішальне значення у формуванні такої інтегративної якості, як зв'язне мовлення, має навчальний процес, оскільно воно є продуктом цілеспрямованого систематичного навчання.


Дод.точки доступу:
Гірняк, Світлана
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Трунова, В.
    Всеукраїнський експеримент з "Каліграфії та розвитку мовлення" [Текст] / Валентина Трунова // Початкова школа. - 2011. - № 3. - С. 50-53. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Каліграфія
   Українська мова--Розвиток мовлення

Кл.слова (ненормовані):
каліграфія -- письмо -- розвиток мовлення -- молодші школярі
Анотація: У статті опубліковано результати Всеукраїнського експерименту, який мав на меті обґрунтувати необхідність введення у початковій школі уроку з "Каліграфії та розвитку мовлення".

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

3.


    Вишник, О.
    Розвиток мовлення учнів 1-2 класів на засадах взаємодії різних видів мовленнєвої діяльності [Текст] / Олена Вишник // Початкова школа. - 2011. - № 5. - С. 6-8. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
аудіювання -- говоріння -- читання -- письмо -- дидактичні вправи
Анотація: Запропоновано комплекс вправ, який ґрунтується на принципі взаємодії різних видів мовленнєвої діяльності у процесі навчання рідної мови.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

4.


   
    Інтелектуальні засади мовленнєвого розвитку учнів основної школи на уроках української мови : з наукового доробку Л. В. Скуратівського [Текст] // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 4. - С. 22-26. - Бібліогр.: 10 назв.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
навчання мовам -- самопізнання -- вміння і навички -- процес пізнання
Анотація: Автор статті висвітлює, дуже важливе стратегічне завдання учителя у формуванні вмінь і навичок стеження за культурою власного мовлення, передусім такими його характеристиками, як логічність, багатство, виразність, доречність, оригінальність, що базуються на розвинених уміннях і навичках мисленнєвої діяльності, а також за умови досягнення належного рівня самостійності учня, визначення ним власної пізнавальної траєкторії.


Знайти схожі

5.


   
    До питання про значення поняття "мовленнєвий розвиток" та інші близькі за змістом поняття : з наукового доробку Л. В Скуратівського [Текст] // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 4. - С. 19-22. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
прагматична компетенція -- мовлення -- лінгвістична компетенція -- рівні мовленнєвого розвитку особистості
Анотація: Стаття досліджує доцільність введення і використання поняття мовленнєвий розвиток, оскільки воно, характеризуючи відповідний феномен як процес і як важливу якість, інтегративну її характеристику, віждображає умови, динаміку і лінгводидактичні засоби успішного його забезпечення і критерії відповідного оцінювання.


Знайти схожі

6.


   
    Історичний погляд на проблему мовленнєвого розвитку особистості у взаємозв'язку з тенденціями суспільного поступу в Європі : з наукового доробку Л. В. Скуратівського [Текст] // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 4. - С. 3-8. - Бібліогр.: 15 назв.
Рубрики: Мовознавство--Соціолінгвістика
   Українська мова--Розвиток мовлення

   Мовознавство--Мовна політика

Кл.слова (ненормовані):
мовленнєва культура -- категорія розвитку -- давньогрецьке суспільство -- давньоєвропейське суспільство -- епоха Відродження -- українська еліта -- відродження мови
Анотація: У статті досліджуються та прослідковуються тенденції мовленнєвого і загального взаєморозвитку особистості і суспільства протягом тривалого часу.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

7.


    Іванко, Н.
    Формуємо вміння докладно відтворювати зміст прочитаного : урок мовленнєвого розвитку [Текст] / Наталія Іванко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 10. - С. 30-33.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
матрос Петро Кішка -- історія українського народу -- евристична бесіда -- мультимедійний комплекс -- робота в групах -- аналіз структури тексту -- план
Анотація: Подано конспект уроку за темою: "Докладний переказ тексту розповідного характеру з творчим завданням" (на матеріалі тексту "Матрос Кішка - герой оборони Севастополя"). Мета заняття - за допомогою новітніх навчальних технологій удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння учнів, вчити сприймати текст цілісно, виховувати інтерес до історії українського народу та пошану до її героїв.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

8.


    Приліпко, Н.
    Формуємо уміння і навички побудови зв'язних висловлювань : система уроків: опис пам'яток історії і культури [Текст] / Наталія Приліпко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 9-18.
ББК 74.268.11
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
урок 1 -- віртуальна екскурсія -- архітектурні пам'ятки Києва -- види пам'яток -- архітектурний стиль -- комунікативні навички -- тест
Анотація: Запропоновано систему уроків "Опис архітектурних пам'яток". Тема 1-го заняття: "Особливості опису пам'яток історії та культури". Урок має на меті за допомогою використання мультимедійного комплексу та новітніх методів і прийомів навчання формувати в учнів уміння й навички побудови зв'язних висловлювань на певну тему, сприяти вихованню патріотичних почуттів. Зокрема, урок присвячено визначним пам'яткам архітектури м. Києва.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

9.


    Борисенко, В.
    Комунікативні вправи як засіб формування професійної мовленнєвої компетенції [Текст] / Валентина Борисенко // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 21-26. - Бібліогр.: 5 назв.
ББК 74.268.19=411.4
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
   Українська мова--Методи навчання

Кл.слова (ненормовані):
система вправ і завдань -- комунікативні технології -- професійне мовлення -- комунікативні ситуації
Анотація: У статті доведено актуальність комунікативного принципу навчання, який грунтується на практичному спрямуванні навчання мови, створенні комунікативних ситуацій, що викликали б бажання висловлюватися, заперечувати, дискутувати тощо. Приділено увагу використанню системи вправ і завдань комунікативного типу на заняттях з української мови професійного спрямування.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

10.


    Ладоня, Катерина
    Розвиток діалогічного мовлення в учнів 5-х класів на уроках української мови [Текст] / Катерина Ладоня // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 5. - С. 17-20
ББК 81.411.1 + 74
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
діалогічне мовлення -- мовленнєві ситуації -- вправи і завдання -- розвиток діалогічного мовлення
Анотація: Статтю присвячено актуальній проблемі розвитку діалогічного мовлення учнів 5-х класів. У статті подано орієнтовні вправи й завдання, які сприятимуть розвиткові навичок діалогічного мовлення та адекватної мовленнєвої поведінки в різних життєвих ситуаціях п'ятикласників.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)


Знайти схожі

11.


    Шелехова, Галина
    Уміння сприймати мовлення як складник мовленнєвої компетентності учнів основної школи [Текст] / Галина Шелехова // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 7. - С. 22-26. - Бібліогр.: 8 назв.
ББК 81.411.1
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
сприймання мовлення -- аудіювання -- читання -- мовленнєва компетентність -- основна школа
Анотація: У статті висвітлюються питання щодо важливості сформованості в учнів основної школи вмінь сприймати усне й писемне мовлення для їхнього навчання успішного спілкування, аналіз результатів анкетування вчителів і учнів, зроблено висновки щодо шляхів розв'язання цієї проблеми.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

12.


    Чмиренко, Н.
    Урок-екскурсія : ["Краса живопису. Весняний спів землі"] [Текст] / Наталія Чмиренко // Початкова школа. - 2013. - № 3. - С. 27-29
ББК 74.268.51 + 74.268.19=411.4
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
   Образотворче мистецтво--Урок

Кл.слова (ненормовані):
опис картини -- українські художники
Анотація: Запропоновано план-конспект уроку за темою "Краса живопису. Весняний спів землі", мета якого - формувати загальнокультурну компетенцію: вчити дітей помічати красу навколо себе; ознайомити із життям і творчістю українських художників - Ю. Вітенка, Л. Бабляк, В. Патика; вчити школярів бачити красу рідної природи, формувати вміння описувати картини.


Дод.точки доступу:
Вінтенко, Юрій Борисович (український художник ; 1955) \про нього\; Бабляк, Леся (українська художниця ; 1977) \про неї\; Патик, Володимир Йосипович (український художник ; р. н. 1926) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

13.


    Шевцова, Л.
    Використання мовленнєвих ситуацій на уроках української мови у профільній школі [Текст] / Лариса Шевцова // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 82-85. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Українська мова--Профільне навчання
   Українська мова--Розвиток мовлення

Кл.слова (ненормовані):
мовленнєва культура -- мовленнєва діяльність -- мовленнєві завдання -- тексти
Анотація: У статті розкрито сутність процесу мовлення та його висвітлення в сучасній психолінгвістиці, а також визначено методику використання мовленнєвих ситуацій на уроках української мови у профільній школі. Наведено приклади завдань, застосування яких сприяє більш глибокому аналізу мовного матеріалу, розвиває культуру мовлення учнів.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН

Знайти схожі

14.


    Скибун, Н.
    Лінгводидактичний аспект формування професійної компетентності фахівців туристичного профілю [Текст] / Наталя Скибун // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 10. - С. 52-55.
ББК 74.48(4Укр)
Рубрики: Українська мова--Підготовка фахівців
   Українська мова--Викладання у ВНЗ

   Українська мова--Розвиток мовлення

Кл.слова (ненормовані):
професійна освіта -- мовленнєва компетентність -- аналіз професійних мовленнєвих ситуацій -- ситуативні вправи -- моделювання навчальної мовленнєвої ситуації
Анотація: У статті розкрито лінгводидактичний аспект формування професійної мовленнєвої компетентності фахівців туристичного профілю. Аналіз і синтез наукових досліджень переконав автора, що вибір методів навчання залежить від матеріалу, пропонованого для вивчення, його зв'язку з попереднім і наступним матеріалом, співвідношення в матеріалі елементів теоретичного і практичного характеру, рівня загального розвитку та мовленнєвої підготовки студентів. Визначено найбільш продуктивні методи і прийоми формування професійної мовленнєвої підготовленості майбутніх фахівців.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН

Знайти схожі

15.


    Омельчук, С.
    Навчання учнів основної школи діалогічного мовлення: мотиваційний, змістовий і методичний аспекти [Текст] / Сергій Омельчук // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 2. - С. 3-8. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
діалогічне мовлення -- процес діалогізації -- мовленнєво-комунікативні вміння -- урок мовленнєвого розвитку -- 7 клас -- діалоги дискусійного характеру -- інтерв'ю в публіцистичному стилі -- робота з текстами
Анотація: У статті визначено мотиваційний, змістовий і методичний аспекти формування в учнів основної школи діалогічного мовлення на прикладі уроків мовленнєвого розвитку в 7 й 8 класах. Запропоновано методичний інструментарій до складанння й розігрування діалогів дискусійного характеру, діалогів, що доповнюють почутий або прочитаний текст, відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов'язаної з характеристикою людей. Також визначено методику складання інтерв'ю в публіцистичному стилі з урахуванням змін, внесених до змісту чинної програми з української мови для основної школи.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

16.


    Овсієнко, Л.
    Формування стратегічної компетентності учнів ЗНЗ на текстовій основі: прикладний аспект [Текст] / Людмила Овсієнко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 6. - С. 39-45. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
   Українська мова--Розвиток мовлення

Кл.слова (ненормовані):
наукова розвідка -- стратегічна компетенція -- стратегічна компетентність -- комунікативна компетентність -- текст -- комплекс завдань -- моделювання мовних і позамовних елементів -- недоліки в усній та писемній мові -- власні й чужі висловлювання -- оцінка вчинків
Анотація: У рецепції подано спробу охарактеризувати стратегічну компетентність та визначити ефективні способи її формування в учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено, що ця компетентність охоплює наступне: здатність особистості учня аналізувати мовні явища; зіставляти, порівнювати, групувати, узагальнювати, виокремлювати головні й другорядні ознаки; моделювати мовні й позамовні елементи; уявляти предмети, явища, дії, події й за допомогою мовних виражальних засобів описувати їх; компенсувати виявлені недоліки в усній та писемній мовній діяльності; добирати докази для підтвердження чи спростування власних і чужих висловлювань; використовувати набутий досвід та критично оцінювати свої вчинки і вчинки інших людей. Формуванню комплексу здатностей, які сукупно становлять компетентність учнів ЗНЗ, на думку автора, сприяє робота над зв'язним текстом, що є потужним і ключовим засобом навчання, виховання й розвитку учнів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

17.


    Попова, Л.
    Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам'яток історії й культури в художньому стилі [Текст] / Людмила Попова // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 2. - С. 28-30. - Бібліогр.: 4 назв.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
робота з текстом -- пам'ятки історії й культури -- пам'ятки культури -- пам'ятки історії
Анотація: Мета статті навчити учнів усно переказувати вибірково й стисло текст художнього стилю мовлення, підпорядковуючи висловлення темі та основній думці, дотримуючись композиції, мовних, стильових особливостей та авторського задуму; ознайомлювати учнів з пам'ятками історії і культури.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

18.


    Шелехова, Галина.
    Урахування компетентнісного підходу до розвитку мовлення старшокласників на уроках української мови [Текст] / Галина Шелехова // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 4. - С. 40-45. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
компетентнісний підхід -- дискусія -- комунікативні вміння -- морально-етична тема -- компетентнісно орієнтовані вправи
Анотація: Висвітлюється методика використання компетентнісного підходу в процесі розвитку в старшокласників комунікативних умінь, зокрема вмінь виступати під час дискусії на морально-етичну тему, розкриваються особливісті змісту, структури й мовного оформлення цього жанру мовлення, компетентнісно орієнтованих вправ і завдань.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

19.


    Макуха, Тетяна.
    Тести для мовознавчого читання. Із завданнями для оцінювання рівня сформованості мовленнєвих навичок учнів [Текст] / Тетяна Макуха // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 11. - С. 36-40.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
швидкість читання -- запам'ятовування змісту твору -- текст для читання -- оцінювання мовленнєвих навичок -- робота з текстом


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

20.


    Попова, Людмила
    Мовленнєвий розвиток учнів ліцею в умовах реалізації компетентнісного підходу [Текст] / Людмила Попова // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 6. - С. 7-10. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення
Кл.слова (ненормовані):
розвиток мови учнів ліцею -- дискусія -- есе -- використання тексту
Анотація: На прикладі вправи висвітлено особливості використання тексту як засобу формування мовленнєвих умінь і навичок учнів, виокремлено критерії добору текстів на основі узагальнення праць українських лінгводидактів. Запропоновано тематику дискусії та есе, подано методичні рекомендації щодо оцінювання цих жанрів.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)