Головна
Шановні користувачі!
Чернігівська ОУНБ ім. Софії та Олександра Русових проводить роботу відповідно до
Рекомендацій Міністерства культури та інформаційної політики України
щодо актуалізації бібліотечних фондів у зв'язку зі збройною агресією російської федерації проти України.
Авторизація
Прізвище
Пароль
Увійти
 
Вид пошуку
 
Стандартний
Розширений
Професійний
Розподілений
За словником
Бази даних
Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку
Електронний каталог книг
Електронна картотека аналітичного опису статей
Зведений краєзнавчий каталог Чернігівщини
Електронна бібліотека
Електронний каталог відділу мистецтв (ноти, диски, грамплатівки)
Електронний каталог книг іноземними мовами
Друковані ЗМІ про нас
Зона пошуку
Ключові слова
Автор
Назва
Рік видання
Формат представлення знайдених документів:
повний
інформаційний
короткий
Відсортувати знайдені документи за:
автором
назвою
роком видання
типом документа
Пошуковий запит:
(<.>S=Українська мова -- Розвиток мовлення<.>)
Загальна кількість знайдених документів
:
20
Показані документи
с 1 за 20
>
1.
Зимульдінова, А.
Дидактичні особливості розвитку зв'язного
мовлення
шестирічних першокласників [Текст] / Алла Зимульдінова, Світлана Гірняк> // Початкова школа. - 2011. -
№ 3
. - С. 9-11. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
мова
--
мовлення
--
мовленнєва діяльність
--
змістовий компонент процесу навчання
--
мотиваційний компонент
--
операційний компонент
Анотація:
У статті розглядається дидактичний аспект проблеми розвитку зв'язного
мовлення
шестирічних першокласників. Розкрито змістовий, мотиваційний і операційний компоненти процесу навчання дітей. Доведено, що вирішальне значення у формуванні такої інтегративної якості, як зв'язне
мовлення
, має навчальний процес, оскільно воно є продуктом цілеспря
мова
ного систематичного навчання.
Дод.точки доступу:
Гірняк, Світлана
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
2.
Трунова, В.
Всеукраїнський експеримент з "Каліграфії та розвитку
мовлення
" [Текст] / Валентина Трунова> // Початкова школа. - 2011. -
№ 3
. - С. 50-53. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--Каліграфія
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
каліграфія
--
письмо
--
розвиток
мовлення
--
молодші школярі
Анотація:
У статті опубліковано результати Всеукраїнського експерименту, який мав на меті обґрунтувати необхідність введення у початковій школі уроку з "Каліграфії та розвитку
мовлення
".
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
3.
Вишник, О.
Розвиток
мовлення
учнів 1-2 класів на засадах взаємодії різних видів мовленнєвої діяльності [Текст] / Олена Вишник> // Початкова школа. - 2011. -
№ 5
. - С. 6-8. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
аудіювання
--
говоріння
--
читання
--
письмо
--
дидактичні вправи
Анотація:
Запропоновано комплекс вправ, який ґрунтується на принципі взаємодії різних видів мовленнєвої діяльності у процесі навчання рідної мови.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
4.
Інтелектуальні засади мовленнєвого
розвитку учнів основної школи на уроках української мови : з наукового доробку Л. В. Скуратівського [Текст]> //
Українська
мова
і література в школі. - 2011. -
№ 4
. - С. 22-26. - Бібліогр.: 10 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
навчання
мова
м
--
самопізнання
--
вміння і навички
--
процес пізнання
Анотація:
Автор статті висвітлює, дуже важливе стратегічне завдання учителя у формуванні вмінь і навичок стеження за культурою власного
мовлення
, передусім такими його характеристиками, як логічність, багатство, виразність, доречність, оригінальність, що базуються на розвинених уміннях і навичках мисленнєвої діяльності, а також за умови досягнення належного рівня самостійності учня, визначення ним власної пізнавальної траєкторії.
Знайти схожі
>
5.
До питання про
значення поняття "мовленнєвий
розвиток
" та інші близькі за змістом поняття : з наукового доробку Л. В Скуратівського [Текст]> //
Українська
мова
і література в школі. - 2011. -
№ 4
. - С. 19-22. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
прагматична компетенція
--
мовлення
--
лінгвістична компетенція
--
рівні мовленнєвого розвитку особистості
Анотація:
Стаття досліджує доцільність введення і використання поняття мовленнєвий
розвиток
, оскільки воно, характеризуючи відповідний феномен як процес і як важливу якість, інтегративну її характеристику, віждображає умови, динаміку і лінгводидактичні засоби успішного його забезпечення і критерії відповідного оцінювання.
Знайти схожі
>
6.
Історичний погляд на
проблему мовленнєвого розвитку особистості у взаємозв'язку з тенденціями суспільного поступу в Європі : з наукового доробку Л. В. Скуратівського [Текст]> //
Українська
мова
і література в школі. - 2011. -
№ 4
. - С. 3-8. - Бібліогр.: 15 назв.
Рубрики:
Мовознавство--Соціолінгвістика
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Мовознавство--Мовна політика
Кл.слова (ненормовані):
мовленнєва культура
--
категорія розвитку
--
давньогрецьке суспільство
--
давньоєвропейське суспільство
--
епоха Відродження
--
українська
еліта
--
відродження мови
Анотація:
У статті досліджуються та прослідковуються тенденції мовленнєвого і загального взаєморозвитку особистості і суспільства протягом тривалого часу.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
7.
Іванко, Н.
Формуємо вміння докладно відтворювати зміст прочитаного : урок мовленнєвого розвитку [Текст] / Наталія Іванко> //
Українська
мова
й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. -
№ 10
. - С. 30-33.
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
матрос Петро Кішка
--
історія українського народу
--
евристична бесіда
--
мультимедійний комплекс
--
робота в групах
--
аналіз структури тексту
--
план
Анотація:
Подано конспект уроку за темою: "Докладний переказ тексту розповідного характеру з творчим завданням" (на матеріалі тексту "Матрос Кішка - герой оборони Севастополя"). Мета заняття - за допомогою новітніх навчальних технологій удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння учнів, вчити сприймати текст цілісно, виховувати інтерес до історії українського народу та пошану до її героїв.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
8.
Приліпко, Н.
Формуємо уміння і навички побудови зв'язних висловлювань : система уроків: опис пам'яток історії і культури [Текст] / Наталія Приліпко> //
Українська
мова
й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. -
№ 11/12
. - С. 9-18.
ББК
74.268.11
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
урок 1
--
віртуальна екскурсія
--
архітектурні пам'ятки Києва
--
види пам'яток
--
архітектурний стиль
--
комунікативні навички
--
тест
Анотація:
Запропоновано систему уроків "Опис архітектурних пам'яток". Тема 1-го заняття: "Особливості опису пам'яток історії та культури". Урок має на меті за допомогою використання мультимедійного комплексу та новітніх методів і прийомів навчання формувати в учнів уміння й навички побудови зв'язних висловлювань на певну тему, сприяти вихованню патріотичних почуттів. Зокрема, урок присвячено визначним пам'яткам архітектури м. Києва.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
9.
Борисенко, В.
Комунікативні вправи як засіб формування професійної мовленнєвої компетенції [Текст] / Валентина Борисенко> //
Українська
мова
й література в сучасній школі. - 2012. -
№ 2
. - С. 21-26. - Бібліогр.: 5 назв.
ББК
74.268.19=411.4
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Українська
мова
--Методи навчання
Кл.слова (ненормовані):
система вправ і завдань
--
комунікативні технології
--
професійне
мовлення
--
комунікативні ситуації
Анотація:
У статті доведено актуальність комунікативного принципу навчання, який грунтується на практичному спрямуванні навчання мови, створенні комунікативних ситуацій, що викликали б бажання висловлюватися, заперечувати, дискутувати тощо. Приділено увагу використанню системи вправ і завдань комунікативного типу на заняттях з української мови професійного спрямування.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
10.
Ладоня, Катерина
Розвиток
діалогічного
мовлення
в учнів 5-х класів на уроках української мови [Текст] / Катерина Ладоня> //
Українська
мова
і література в школі. - 2012. -
№ 5
. - С. 17-20
ББК
81.411.1 + 74
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
діалогічне
мовлення
--
мовленнєві ситуації
--
вправи і завдання
--
розвиток
діалогічного
мовлення
Анотація:
Статтю присвячено актуальній проблемі розвитку діалогічного
мовлення
учнів 5-х класів. У статті подано орієнтовні вправи й завдання, які сприятимуть розвиткові навичок діалогічного
мовлення
та адекватної мовленнєвої поведінки в різних життєвих ситуаціях п'ятикласників.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)
Знайти схожі
>
11.
Шелехова, Галина
Уміння сприймати
мовлення
як складник мовленнєвої компетентності учнів основної школи [Текст] / Галина Шелехова> //
Українська
мова
і література в школі. - 2012. -
№ 7
. - С. 22-26. - Бібліогр.: 8 назв.
ББК
81.411.1
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
сприймання
мовлення
--
аудіювання
--
читання
--
мовленнєва компетентність
--
основна школа
Анотація:
У статті висвітлюються питання щодо важливості сфор
мова
ності в учнів основної школи вмінь сприймати усне й писемне
мовлення
для їхнього навчання успішного спілкування, аналіз результатів анкетування вчителів і учнів, зроблено висновки щодо шляхів розв'язання цієї проблеми.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
12.
Чмиренко, Н.
Урок-екскурсія : ["Краса живопису. Весняний спів землі"] [Текст] / Наталія Чмиренко> // Початкова школа. - 2013. -
№ 3
. - С. 27-29
ББК
74.268.51 + 74.268.19=411.4
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Образотворче мистецтво--Урок
Кл.слова (ненормовані):
опис картини
--
українські художники
Анотація:
Запропоновано план-конспект уроку за темою "Краса живопису. Весняний спів землі", мета якого - формувати загальнокультурну компетенцію: вчити дітей помічати красу навколо себе; ознайомити із життям і творчістю українських художників - Ю. Вітенка, Л. Бабляк, В. Патика; вчити школярів бачити красу рідної природи, формувати вміння описувати картини.
Дод.точки доступу:
Вінтенко, Юрій Борисович (український художник ; 1955) \про нього\; Бабляк, Леся (
українська
художниця ; 1977) \про неї\; Патик, Володимир Йосипович (український художник ; р. н. 1926) \про нього\
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
13.
Шевцова, Л.
Використання мовленнєвих ситуацій на уроках української мови у профільній школі [Текст] / Лариса Шевцова> //
Українська
мова
і література в школах України. - 2015. -
№ 7/8
. - С. 82-85. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--Профільне навчання
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
мовленнєва культура
--
мовленнєва діяльність
--
мовленнєві завдання
--
тексти
Анотація:
У статті розкрито сутність процесу
мовлення
та його висвітлення в сучасній психолінгвістиці, а також визначено методику використання мовленнєвих ситуацій на уроках української мови у профільній школі. Наведено приклади завдань, застосування яких сприяє більш глибокому аналізу мовного матеріалу, розвиває культуру
мовлення
учнів.
Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН
Знайти схожі
>
14.
Скибун, Н.
Лінгводидактичний аспект формування професійної компетентності фахівців туристичного профілю [Текст] / Наталя Скибун> //
Українська
мова
і література в школах України. - 2015. -
№ 10
. - С. 52-55.
ББК
74.48(4Укр)
Рубрики:
Українська
мова
--Підготовка фахівців
Українська
мова
--Викладання у ВНЗ
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
професійна освіта
--
мовленнєва компетентність
--
аналіз професійних мовленнєвих ситуацій
--
ситуативні вправи
--
моделювання навчальної мовленнєвої ситуації
Анотація:
У статті розкрито лінгводидактичний аспект формування професійної мовленнєвої компетентності фахівців туристичного профілю. Аналіз і синтез наукових досліджень переконав автора, що вибір методів навчання залежить від матеріалу, пропонованого для вивчення, його зв'язку з попереднім і наступним матеріалом, співвідношення в матеріалі елементів теоретичного і практичного характеру, рівня загального розвитку та мовленнєвої підготовки студентів. Визначено найбільш продуктивні методи і прийоми формування професійної мовленнєвої підготовленості майбутніх фахівців.
Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН
Знайти схожі
>
15.
Омельчук, С.
Навчання учнів основної школи діалогічного
мовлення
: мотиваційний, змістовий і методичний аспекти [Текст] / Сергій Омельчук> //
Українська
мова
і література в школах України. - 2016. -
№ 2
. - С. 3-8. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Українська
мова
--Урок
Кл.слова (ненормовані):
діалогічне
мовлення
--
процес діалогізації
--
мовленнєво-комунікативні вміння
--
урок мовленнєвого розвитку
--
7 клас
--
діалоги дискусійного характеру
--
інтерв'ю в публіцистичному стилі
--
робота з текстами
Анотація:
У статті визначено мотиваційний, змістовий і методичний аспекти формування в учнів основної школи діалогічного
мовлення
на прикладі уроків мовленнєвого розвитку в 7 й 8 класах. Запропоновано методичний інструментарій до складанння й розігрування діалогів дискусійного характеру, діалогів, що доповнюють почутий або прочитаний текст, відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов'язаної з характеристикою людей. Також визначено методику складання інтерв'ю в публіцистичному стилі з урахуванням змін, внесених до змісту чинної програми з української мови для основної школи.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
16.
Овсієнко, Л.
Формування стратегічної компетентності учнів ЗНЗ на текстовій основі: прикладний аспект [Текст] / Людмила Овсієнко> //
Українська
мова
і література в школах України. - 2016. -
№ 6
. - С. 39-45. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--Методика
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
наукова розвідка
--
стратегічна компетенція
--
стратегічна компетентність
--
комунікативна компетентність
--
текст
--
комплекс завдань
--
моделювання мовних і позамовних елементів
--
недоліки в усній та писемній мові
--
власні й чужі висловлювання
--
оцінка вчинків
Анотація:
У рецепції подано спробу охарактеризувати стратегічну компетентність та визначити ефективні способи її формування в учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено, що ця компетентність охоплює наступне: здатність особистості учня аналізувати мовні явища; зіставляти, порівнювати, групувати, узагальнювати, виокремлювати головні й другорядні ознаки; моделювати мовні й позамовні елементи; уявляти предмети, явища, дії, події й за допомогою мовних виражальних засобів описувати їх; компенсувати виявлені недоліки в усній та писемній мовній діяльності; добирати докази для підтвердження чи спростування власних і чужих висловлювань; використовувати набутий досвід та критично оцінювати свої вчинки і вчинки інших людей. Формуванню комплексу здатностей, які сукупно становлять компетентність учнів ЗНЗ, на думку автора, сприяє робота над зв'язним текстом, що є потужним і ключовим засобом навчання, виховання й розвитку учнів.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
17.
Попова, Л.
Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам'яток історії й культури в художньому стилі [Текст] / Людмила Попова> //
Українська
мова
і література в школах України. - 2017. -
№ 2
. - С. 28-30. - Бібліогр.: 4 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Українська
мова
--Урок
Кл.слова (ненормовані):
робота з текстом
--
пам'ятки історії й культури
--
пам'ятки культури
--
пам'ятки історії
Анотація:
Мета статті навчити учнів усно переказувати вибірково й стисло текст художнього стилю
мовлення
, підпорядковуючи висловлення темі та основній думці, дотримуючись композиції, мовних, стильових особливостей та авторського задуму; ознайомлювати учнів з пам'ятками історії і культури.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
18.
Шелехова, Галина
.
Урахування компетентнісного підходу до розвитку
мовлення
старшокласників на уроках української мови [Текст] / Галина Шелехова> //
Українська
мова
і література в школах України. - 2018. -
№ 4
. - С. 40-45. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
компетентнісний підхід
--
дискусія
--
комунікативні вміння
--
морально-етична тема
--
компетентнісно орієнтовані вправи
Анотація:
Висвітлюється методика використання компетентнісного підходу в процесі розвитку в старшокласників комунікативних умінь, зокрема вмінь виступати під час дискусії на морально-етичну тему, розкриваються особливісті змісту, структури й мовного оформлення цього жанру
мовлення
, компетентнісно орієнтованих вправ і завдань.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
19.
Макуха, Тетяна
.
Тести для мовознавчого читання. Із завданнями для оцінювання рівня сфор
мова
ності мовленнєвих навичок учнів [Текст] / Тетяна Макуха> //
Українська
мова
і література в школах України. - 2018. -
№ 11
. - С. 36-40.
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
швидкість читання
--
запам'ятовування змісту твору
--
текст для читання
--
оцінювання мовленнєвих навичок
--
робота з текстом
Є примірники у відділах:
всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)
Знайти схожі
>
20.
Попова, Людмила
Мовленнєвий
розвиток
учнів ліцею в у
мова
х реалізації компетентнісного підходу [Текст] / Людмила Попова> //
Українська
мова
і література в школі. - 2018. -
№ 6
. - С. 7-10. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики:
Українська
мова
--
Розвиток
мовлення
Кл.слова (ненормовані):
розвиток
мови учнів ліцею
--
дискусія
--
есе
--
використання тексту
Анотація:
На прикладі вправи висвітлено особливості використання тексту як засобу формування мовленнєвих умінь і навичок учнів, виокремлено критерії добору текстів на основі узагальнення праць українських лінгводидактів. Запропоновано тематику дискусії та есе, подано методичні рекомендації щодо оцінювання цих жанрів.
Є примірники у відділах:
всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)
Знайти схожі
повний формат
короткий формат
всі знайдені
відмічені
окрім відмічених
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)