14 червня в Чернігівській ОУНБ імені Софії та Олександра Русових відбулася п'ята зустріч кіноклубу "Лампа". Цього разу обранцем клубівців став кінофільм "Ножі наголо" (англ. "Knives Out"; режисер Раян Джонсон, 2019).
"Ножі наголо" – американська неонуарна* детективна кінокомедія з дрібкою чорного гумору. У центрі фільму – ексцентричний детектив Бенуа Блан у виконанні Денієла Крейґа, який розслідує загадкові вбивства. У першій частині він опиняється в центрі сімейних секретів, драм та брехні і намагається розплутати смерть відомого письменника в день його 85-річчя. Детектив підозрює всіх – від найближчих до служниць, адже майже кожен має мотив – та винний лише один.
Також "Ножі наголо" – це серія фільмів. Перший, власне той, котрий і дивилися "лампівці", розпочав цю серію та дав їй загальну назву, другий вийшов у 2022 році під назвою "Ножі наголо 2. Скляна цибуля", а третій має вийти у 2025 році і матиме назву "Ножі наголо 3. Прокинься, мрець". До слова, це одна з найуспішніших комедійних франшиз останніх років: перша частина у 2019-му зібрала понад 300 мільйонів доларів при бюджеті у 40 мільйонів, а друга, яка вийшла на Netflix у 2022 році, була номінована на премію "Оскар".
Цікавий факт. Очевидно, режисер Раян Джонсон – затятий меломан, адже всі три фільми із серії "Ножі наголо" він назвав згідно з гітами улюблених музикантів. "Knives Out" названо на честь треку Radiohead, "Glass Onion" – посилання на пісню The Beatles, а "Wake Up Dead Man" походить від гіта гурту U2.
За традицією, нагадуємо п
ро сторінку "Лампи" в інстаграмі
До слова, стежити за анонсами та реєструватися на майбутні події також можна
у телеграм-каналі кіноклубу
Бажаєте долучитися до перегляду та обговорення цікавих кінофільмів? Тоді ласкаво просимо до "Лампи"!
Підготувала Катя Скрипка
* Неонуар – жанр кіномистецтва, в якому чітко використовуються елементи нуару (похилі ракурси, перекіс композицій сцен, взаємодія між темрявою і світлом; загальні мотиви: злочин і покарання, переворот традиційних моральних цінностей, песимістична позиція про значення життя й місце людства у Всесвіті), але з новими темами, змістом, візуальними елементами, відсутніми у фільмах класичного нуарного жанру.
Основні теми фільмів неонуару – вина, спокута, суть людської природи, проблеми пізнання, пам'ять та ідентичність. У неонуарному всесвіті лінії між добром і злом, правильним і неправильним розмиті, а детектив і кримінал часто віддзеркалюють один одного. Цей жанр передає неоднозначність, розчарування і дезорієнтацію деколи більш ефектно та ефективно, ніж класичний фільм-нуар, оскільки неонуар, спираючись на звичаї нуарного жанру, водночас може підірвати їх, виходити за межі жанрових обмежень і відкривати нові шляхи кінематографічної та філософської розвідки.