Вокальна педагогіка – це галузь знань про природу співацького голосу і використання її можливостей у музично-виконавській практиці, наука про навчання й виховання професійного співака.
Але також вокальне мистецтво – це наука, у якій майже все побудоване на відчуттях, і дуже важливо, щоб кожен педагог формував у майбутніх вокалістів відповідні відчуття, які позитивно впливали би на якість співу.
Відділ мистецтв Чернігівської ОУНБ імені Софії та Олександра Русових підготував добірку літератури "Історія та сучасність вокально-виконавських стилів та вокальної педагогіки", щоб допомогти фахівцям цього напряму розширити інформаційно-професійні горизонти.
Голос співаків – це тендітний та чутливий інструмент, для налаштування якого необхідні спеціяльні знання. Кожен голос – неповторний, він потребує унікального підходу і не лише правильного добору репертуару, а й, зокрема, знань з анатомії та фізіології.
Адже, незважаючи на вимоги до сучасних виконавців бути оригінальними, харизматичними, вправними в танцях, головними в цьому списку все ж залишаються вокальна майстерність і наявність родзинки у голосі чи виконанні.
Також, як зазначається в цих виданнях, розвиток сучасної молоді має спиратися на естетичне виховання й культурно-духовну спадщину свого народу. Адже тоді – у гармонії теоретичних знань, практичних навичок та духовного наповнення – і народжується справді гідний та цікавий артист.
Тож пропонуємо ознайомитися з виданнями за темою.
781
Б 25
Баркалова Л. Л. Конспект-довідник з теорії музики : для ст кл. ДМШ, випускників та абітурієнтів (складений на основі екзаменацій. вимог з музичної грамоти для випускників ДМШ та абітурієнтів училищ культури) / Л. Л. Баркалова. – Вінниця : Нова Книга, 2018. – 56 с.
781
Б 83
Бородай М. В. Гармонізація Soprano : навч. посіб. для фах. передвищої мистец. освіти / М. Бородай. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2021. – 22, [1] с.
78(477.51)
В 20
Васюта О. П. Музична культура Чернігівщини Х – початку XXI століття: еволюційний вимір : монографія / Олег Васюта ; Черніг. муз. коледж ім. Л. М. Ревуцького. – Чернігів : Десна Поліграф, 2017. – 295 с.
Н2.6(07)
В 66
Вокально-педагогічний репертуар для високих та середніх жіночих голосів : хрестоматія. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2011. – 216 с.
781
Г 19
Ганзіна Т. І. Правила з елементарної теорії музики : посіб. для учнів муз. шк. та шк. мистецтв / Тетяна Ганзіна. – Київ : Мелосвіт : Красовський В. Я., 2007. – 76 с.
784
К 12
Кавун В. М. Виховання молодого вокаліста. Сольний спів. Спів на еластичному диханні : вокал.-педагог. репертуар / Віктор Кавун. – Вінниця : Нова Книга, 2017. – 352 с.
85.310 / 782
П 41
Побережна Г. І. Загальна теорія музики : підруч. для муз.-пед. спец. вищ. пед. навч. закл. / Г. І. Побережна, Т. В. Щериця. – Київ : Вища школа, 2004. – 298, [5] с.
74.268.53
Р 78
Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти : [навч.-метод. посіб.] / О. Я. Ростовський. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2011. – 638 с.
784
С 91
Сучасне вокальне мистецтво в Україні : кол. монографія / [кол. авт.: В. А. Бокоч та ін.] ; Київ. ун-т культури, ф-т муз. мистецтва, Каф. муз. мистецтва. – Київ : Ліра-К, 2017. – 251 с.
784
С 91
Сучасне вокальне мистецтво в Україні : кол. монографія / [кол. авт.: В. А. Бокоч та ін.] ; Київ. ун-т культури, ф-т муз. мистецтва, Каф. муз. мистецтва. – Київ : Ліра-К, 2017. – 251 с.
373
Ч-48
Черкасов В. Ф. Теорія і методика музичної освіти : навч. посіб. / Володимир Черкасов. – Київ : Академія, 2016. – 239 с.
Підготували
Лідія Кривчук, Катя Скрипка