27 вересня відзначається Всесвітній день туризму. Це свято має на меті привернути увагу громадськості до значущості туризму як феномену, який сприяє культурному, економічному, соціальному і політичному розвитку сучасного суспільства. Цій даті присвячено книжкову виставку у відділі документів з економічних, технічних, природничих та сільськогосподарських наук Чернігівської ОУНБ імені Софії та Олександра Русових "Мандруй. Купуй. Смакуй".
Одне з найважливіших досягнень останніх років – поступова зміна ставлення до туризму з боку держави й суспільства. Туризм, зрештою, перестав ототожнюватися лише зі сферою відпочинку та розваг, фізичного виховання і політико-ідеологічного впливу. Прийшло усвідомлення того, що туризм – це чинник створення робочих місць, зростання рівня життя населення, поповнення державного й місцевого бюджетів, розвитку соціальної та виробничої інфраструктури, активізації культури і народних промислів тощо. Яскраве свідчення зростання соціально-економічної ваги туризму – активізація суспільного сектору в розвитку туристичного бізнесу, а також розвиток спеціалізованої освіти й помітне пожвавлення наукових досліджень сфери туризму.
У майбутньому, незважаючи на сучасну складну політичну та економічну ситуацію, туризм і далі відіграватиме важливу роль у розвитку національної економіки України, стимулюватиме її інтеграцію до світового ринку, і, як наслідок, розвиватимуться ділові, культурні та наукові зв'язки з іншими країнами. Це сприятиме створенню іміджу України як країни зі зручним для туристичних подорожей кліматом.
Список літератури
1. Волков О. М. Сучасна українська кухня : гастрономічна подорож Україною / Олексій Волков. – Київ : Поліпрінт, 2021. – 238, [2] с.
2. Гетьман В. І. Національні природні парки Лісостепу і Степу України / В. І. Гетьман. – Київ : Талком, 2020. – 283 с.
3. Дмитрук О. Ю. ЭКОтуризм : навч. посіб. / Дмитрук О. Ю., Дмитрук С. В. – Київ : Альтерпрес, 2018. – 357 с.
4. Замки та палаци України : путівник / [автор ідеї та гол. ред. Ю. Савостіна ; авт. текстів О. Чехній]. – Київ : ФОП Лопатіна О. О., 2020. – 192 с.
5. Звичаї нашого роду : страви української кухні / [авт.-упоряд.: С. Андрющенко, С. Железняк]. – Київ : Генеза, 2019. – 191 с.
6. Знайомтеся – Україна. Туристичними стежками = Meet Ukraine: On Tourist Trails / [авт.-упоряд. Олександр Шахівський ; переклад Т. Щульги]. – Київ : Фенікс, 2012. – 142 с.
7. Зошит мандрівника / [Донец. облдержадмін.]. – Донецьк : [б. в.], 2020. – 58 с.
8. Зошит мандрівника / [Донец. облдержадмін., Інформ.-просвітниц. центр "Екологічна варта"]. – Донецьк : [б. в.], 2021. – 39 с.
9. Лиман С. І. Історія туризму : навч. посіб. (для спец. "Туризм") / С. І. Лиман, А. Ю. Парфіненко, І. С. Посохов ; Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. – Суми : Університетська книга, 2019. – 371 с.
10. Любіцева О. О. Маркетинг у туризмі : практикум / О. О. Любіцева, О. Г. Давидова ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. – Київ : Київський університет, 2017. – 255 с.
11. Мальська М. П. Медичний туризм: теорія та практика : навч. посіб. / М. П. Мальська, О. Ю. Бордун ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. – Київ : Центр учбової літератури, 2018. – 127 с.
12. Мальська М. П. Готельний бізнес: теорія та практика : підруч. для вищ. навч. закл. / М. П. Мальська, І. Г. Пандяк ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. – 2-ге вид., перероб. та допов. – Київ : Центр учбової літератури, 2017. – 470 с.
13. Мальська М. П. Управління сферою готельного господарства: теорія та практика : підручник / М. П. Мальська, В. Л. Кізима, І. З. Жук ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. – Київ : Центр учбової літератури, 2018. – 335 с.
14. Організація готельно-ресторанної справи : навч. посіб / [кол. авт.: В. Я. Брич та ін.] ; за заг. ред. В. Я. Брича ; Терноп. нац. екон. ун-т. – Київ : Ліра-К, 2020. – 482 с.
15. Організація сільського туризму в агросадибах : навч. посіб. / Шершун М. Х. [та ін.] ; Рівн. держ. гуманіт. ун-т, Рівн. центр маркетинг. дослідж. – Рівне : Волинські обереги, 2016. – 234 с.
16. Пилип'юк В. В. Це моя Україна [Образотворчий матеріал] = My Ukraine. [Т. 2]. Національні парки України / [Василь Пилип'юк] ; М-во охорони навколиш. природ. середовища України. – Львів : Світло й Тінь, 2009. – 271 с.
17. Савостіна Ю. #MadeinUkraine купуй, смакуй, мандруй / Юлія Савостіна, Лала Тарапакіна, Юлія Аврора Огородник ; [автор ідеї та ред. Ю. Савостіна]. – [2-ге вид.]. – Київ : Саміт-книга, 2019. – 251, [4] с.
18. Смирнов І. Г. Маркетинг сталого туризму : навч. посіб. / І. Г. Смирнов, О. О. Любіцева ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. – Київ : Ліра-К, 2020. – 254, [2] с.
19. Теоретико-практичні підходи до ефективного функціонування ринку готельно-ресторанних послуг: стан, проблеми, тенденції : колект. монографія / за ред. Русавської В. А. ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. – Київ : Ліра-К, 2018. – 419 с.
20. Чорненька Н. В. Безпека туризму : навч. посіб. / Н. В. Чорненька ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". – Київ : Кондор, 2019. – 187 с.
21. Кацило Д. Людяна компанія / Денис Кацило, Марина Тупчієнко // Forbes. – 2024. – жовтень-листопад (№5). – С. 131–133.
22. Лизун М. Трансформація торговельних потоків між ЄС та Україною в умовах посилення ризиків безпеки / Марія Лизун, Катаріна Віталішова, Каміла Борсекова // Журнал Європейської економіки. – 2024. – квітень-червень (№ 2). – С. 20.
23. Хоссейн Мд. Ш. Економетричне моделювання для визначення впливу розвитку сектору туризму та гостинності на економічне зростання: теоретичні засади / Мд. Шаріф Хоссейн, Мд. Резаул Карім // Журнал Європейської економіки. – 2025. – квітень-червень (№ 2). – С. 183–216.