Вебінар із такою назвою відбувся в перший день зими в Чернігівській обласній універсальній науковій бібліотеці ім. В. Г. Короленка. Захід провели директор бібліотеки Інна Аліференко й завідувачка відділу інформаційних технологій та електронних ресурсів Олена Попович. До ZOOM-конференції долучилися заступники директора Лілія Дубовик та Алла Мальована, завідувачі відділів, бібліотекарі.
Насамперед тема розширення аудиторії в соцмережах турбує керівництво закладу. Адже наша бібліотека вже майже рік змушена обслуговувати користувачів лише онлайн. Ми зацікавлені в тому, щоб наші читачі залишалися з нами. В умовах карантину соцмережі – один із найкращих способів постійно підтримувати зв'язок із людьми. ОУНБ ім. В. Г. Короленка має свій канал на ютубі, Телеграмі, сторінки в мережах Фейсбук, Інстаграм. Отже, шановні читачі, ми з вами 24/7 у соцмережах та месенджерах.
"Чому соціальні мережі такі важливі? Бо тут наша цільова аудиторія, – зазначила Олена Попович. – У соцмережах є люди, які вже знайомі з нами, і ще 99% тих, які про нас не знають, але цікавляться нашими послугами. Лояльні підписники виконають роботу за нас – і публікаціями нашими поділяться, і пост про нас напишуть, і друзям у коментарях порекомендують. Проте й нам не слід сидіти склавши руки. Бо соцмережі – те місце, де можна перехопити користувача, зацікавити й відправити на сайт, запросити стати користувачем бібліотеки". Отаким чином завойовується популярність...
Інна Аліференко висловила власні міркування з обговорюваної теми, зокрема нагадала учасникам вебінару про краєзнавчий проєкт "Цей день в історії Чернігівщини". Цікавий пост з історії нашої області, викладений у соцмережах принаймні раз на тиждень, точно не залишиться поза увагою. А відповідно й кількість підписників зросте. Також, на думку Інни Михайлівни, в умовах онлайн-спілкування просто необхідно розумно поєднувати серйозний контент і лайт-інформацію, робити такі собі "розвантажувальні дні" для наших користувачів. От, скажімо, Львівська бібліотека відзначила… День ґудзика. А ми 14 грудня замість Дня закоханих святкували День дарування книг. Неординарно? Так. Людям сподобається. Безумовно. Або – дати людям змогу "зазирнути за лаштунки" нашої книгозбірні. Бо, певно, багатьом цікаво, а що ж роблять бібліотекарі на карантині?
Отже, бути присутнім в Інтернеті просто "щоб було" – безглуздо. Соціальні мережі повинні вирішувати важливі завдання, як-то: піар, залучення потенційних клієнтів (користувачів) та їх інформування про продукти і послуги компанії, отримання зворотного зв'язку тощо.
Щоб завжди бути цікавими для користувачів, потрібно знати їхні потреби та фокусуватися на них. Основні види діяльності людей у соцмережах – спілкування, розваги, навчання, отримання різних бонусів і подарунків.
Учасники вебінару дізналися також про "золоту формулу" контенту для соцмереж, алгоритм розумної стрічки, п'ять правил публікацій тощо.
І врешті-решт зійшлися на одному: людям подобаються не "синтетичні" матеріали, а "живі" картинки, де є реальні люди. Не те, що вже давно і довго гуляє просторами Інтернету, а прямі ефіри та відео. У фаворі також об'ємні текстові пости (лонгріди). Проте не у всіх. Скажімо, у молоді нема ні часу, ні бажання читати довжелезні дописи. А от короткі публікації – саме те. Головне, щоб усе це було "свіжим" та цікавим.
Регулярність розміщення постів – запорука популярності сторінки. Тому варто складати контент-план на місяць і створювати публікації відповідно до нього. Проте позапланові дописи – це теж круто, якщо вони привернуть увагу підписників.
Важлива справа – грамотно обирати час для розміщення публікацій. Адже загальновідомо, що найбільша кількість користувачів "зависає" в соцмережах у будні вранці або ввечері.
Справжній SMM-фахівець не забуває регулярно переглядати статистику своєї групи і спільнот-конкурентів та відзначати, які типи публікацій отримують найбільший відгук у користувачів.
На завершення – рекомендації для адміністраторів сторінки:
- поділіться сторінкою;
- запросіть друзів уподобати сторінку й підписатися на неї;
- запросіть уподобати сторінку тих, хто пролайкав публікацію;
- щоразу, коли до вас у друзі додається нова людина, відправляйте їй повідомлення приблизно такого змісту: "Вітаю. Дякую, що додали мене у друзі. Якщо цікавитеся [вставити свою тематику], приєднуйтеся до моєї сторінки. Щодня я публікую там цікавий та корисний контент. Ось посилання [посилання на вашу сторінку]. Заходьте :)".
І ми теж кажемо: заходьте на наші сторінки у Фейсбуці, Інстаграмі. Шукайте нас на нашому ютуб-каналі, Телеграмі.
Хоч надворі карантин, ми працюєм – як один. Для читачів стараємось, на лайки сподіваємось .
Лана СВІТКО
обслуговування користувачів до 17:45
обслуговування користувачів
призупиняється