Саме таку назву має книжкова виставка, відкрита у філії "Медична бібліотека" Чернігівської ОУНБ імені Софії та Олександра Русових. На виставці представлені книги й періодичні видання відповідної тематики, які є в бібліотеці.
Пропонуємо до вашої уваги короткий анонс матеріалів.
Реформування охорони здоров'я в Україні вимагає зміни основних принципів управління в цій важливій сфері. Поряд із адміністративним впливом розширюється правова і господарська самостійність суб'єктів охорони здоров'я, посилюється конкуренція у процесі розподілу ресурсів.
Управління охороною здоров'я населення в Україні – комплексне завдання всього українського суспільства, в реалізації якого беруть участь безліч секторів національного господарства та структур управління. Здійснення сучасних трансформацій у системі охорони здоров'я передбачає використання особливих методів менеджменту і маркетингу з огляду на специфіку медичних послуг. У будь-якому разі сучасна система охорони здоров'я розглядає медичні організації, по-перше, як специфічні суб'єкти господарювання, що наділені всіма основними фінансово-економічними правами та обов'язками, і, по-друге, як самостійних учасників ринкових відносин, узятих у всій їх складності й суперечності, та одночасно – з урахуванням усієї специфіки охорони здоров'я. Отже, основи менеджменту й маркетингу в охороні здоров'я – необхідний елемент організації ефективної системи громадського здоров'я.
Далі – про основні поняття менеджменту в охороні здоров'я як науково обґрунтованого процесу управління, зокрема на мікрорівні (заклади охорони здоров'я державної та приватної форм власності) і на макрорівні (національні системи охорони здоров'я). Сюди належать базові засади управління персоналом у закладах охорони здоров'я, особливості кадрової політики й добору персоналу в медичних закладах, основи оплати праці в охороні здоров'я, базові форми та системи оплати праці медичного персоналу й мотиваційні механізми управління медичним персоналом; сутність фінансово-економічних відносин та процесів в охороні здоров'я, фінансове середовище, основні моделі й системи фінансування охорони здоров'я. Також – засади та основні поняття стратегічного менеджменту в охороні здоров'я, особливості стратегічного планування медичних закладів.
Маркетинг в охороні здоров'я включає в себе функціонування ринку медичних послуг і напрями маркетингових досліджень, перспективи використання медичного маркетингу в охороні здоров'я, комплексного вивчення ринку, можливості використання маркетингових моделей та особливості позиціювання медичних послуг. У це поняття входить також ціноутворення в галузі, зокрема структура ціни медичної послуги та особливості ціноутворення в охороні здоров'я на державному рівні. А ще – базові засади й основні поняття стратегічного маркетингу в охороні здоров'я, маркетингові стратегії в системі управління закладом охорони здоров'я та особливості стратегічного маркетингового планування на основі технологій стратегічного аналізу й маркетингового бізнес-планування в медицині.
Детальніше ці питання розглянуті в таких виданнях:
1. Баєва О. В. Менеджмент у галузі охорони здоров'я : навч. посіб. для вищ. навч. закл. / О. В. Баєва. – Київ : ЦУЛ, 2008. – 639 с. : іл., табл.
2. Економіка охорони здоров'я : підручник / за ред. проф. В. Д. Парія. − Житомир, 2021. – 288 с.
3. Менеджмент у фармації : підручник / за ред. О. Є. Кузьміна, Б. П. Громовика. – Вінниця : Нова книга, 2005. – 448 с.
4. Морозов А. М. Державний формуляр лікарських засобів в системі охорони здоров'я України : монографія / А. М. Морозов, А. В. Степаненко, Т. М. Думенко. – Чернігів : Десна, 2013. – 227 с.
5. Шутурмінський В. Г. та ін. Основи менеджменту та маркетингу в медицині : навчальний посібник / В. Г. Шутурмінський, Н. Л. Кусик, О. В. Рудінська. – Київ : Олді+, 2020. – 176 с.
Крім цього на виставці представлені фахові журнали "Управління закладом охорони здоров'я", "Журнал головної медичної сестри" та "Практика управління медичним закладом" за 2024 рік.
Виставка працюватиме з 25 жовтня до 20 листопада.
Приємного перегляду!