Захист прав споживачів. Що потрібно знати?

Захист прав споживачів. Що потрібно знати?

27.04.2023
395
  27 квітня в читальному залі Чернігівської ОУНБ відбулася лекція "Основні права споживачів. Що необхідно знати. Основні аспекти законодавства про рекламу та антитютюнове законодавство".
  Організатори – Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека, Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби у Чернігівській області.
  На лекцію завітали здобувачі освіти фахового коледжу економіки і технологій Національного університету "Чернігівська політехніка" й Чернігівського кооперативного фахового коледжу (майбутні товарознавці, маркетологи, юристи).
  Працівники відділу документів з економічних, технічних, природничих та сільськогосподарських наук і відділу документів із гуманітарних наук підготували книжкову викладку "Захист споживача: українські реалії". У книгах, представлених на ній, подано законодавчі акти з проблематики захисту прав споживачів, інформацію про те, як зробити, щоб клієнт був задоволений, як зрозуміти, що може викликати його обурення, чому клієнти стають колишніми та як цього уникнути. Усі ми в різні моменти – або постачальники і продавці, або споживачі і клієнти. Отже, аби краще порозумітися між собою, всі ми мусимо знати, яке обслуговування вважається якісним, яке – прийнятним лише за відсутності альтернативи, а яке за будь-яких обставин має бути відкинуте.
  Лекцію провели фахівці Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби у Чернігівській області Юлія Прокопенко й Валентина Ігнатенко.
  Кожен із нас – споживач. Тому пані Юлія та пані Валентина детально зупинилися на розгляді термінів і ситуацій, з якими постійно стикається споживач у повсякденному житті. Учасники заходу дізналися, чим товарний чек відрізняється від фіскального, навіщо потрібен гарантійний талон, що таке сертифікат відповідності, декларування продукції, санітарно-гігієнічні висновки тощо. Фахівчині наголосили, скажімо, на тому, що товар потрібно перевіряти, не виходячи з поштового відділення, роз'яснили, чи мають брати з вас передоплату в тих чи інших випадках, як скласти заяву-скаргу, в яких місцях можна курити, яка реклама вважається забороненою і чому, для чого існують експертні ради… Ці та інші важливі питання було порушено під час бесіди. Теорія підкріплювалася прикладами із життя, фотоілюстраціями, що робило спілкування невимушеним, а інформацію – доступною. Одне слово, лекція була надзвичайно цікава й пізнавальна.
  По завершенні розмови учасники заходу ставили запитання й отримували вичерпні відповіді, тому діалог вийшов конструктивним та корисним.
  Принагідно – важлива інформація: "гаряча лінія" для захисту прав споживачів – 1545. Але ми щиро зичимо всім споживачам, щоб їхні права ніколи не порушувалися.
  Чернігівська ОУНБ завжди прагне ознайомлювати своїх користувачів з новинками літератури та з'ясовувати злободенні питання, запрошуючи фахівців. Така спільна робота завжди актуальна й необхідна.
  Отож – до нових зустрічей!
  Надія Заваліна,
  головна бібліотекарка відділу документів із гуманітарних наук












 
Повернутись
Поділитись:

Розклад роботи:

Бiблiотека:
ПН-ЧТ – 9:30-18:00
ПТ – ВИХІДНИЙ
СБ-НД – 10:00-18:00
Інтернет-центр:
ПН-ЧТ – 9:30-18:00
ПТ – ВИХІДНИЙ
СБ-НД – 10:00-18:00

обслуговування користувачів до 17:45
 

Під час ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ

обслуговування користувачів
призупиняється