На початку ХІХ століття освіта стала одним із ключових аспектів розвитку суспільства. Після закінчення Вітчизняної війни 1812 року в Україні була гостра проблема нестачі освітніх закладів і педагогічних кадрів, але вже протягом 1813–1818 років почали з'являтися школи, повітові училища та гімназії, що відіграли важливу роль у розширенні доступу до освіти для молодого покоління.
Одним із перших повітових міст, де було відкрито державне училище, стала Городня. За часів губернаторства Олексія Бутовича і завдяки благодійному внеску дворянина Олександра Бакуринського було відкрито трирічне вище початкове училище, яке забезпечувало основну освіту для дітей із дворянських сімей. Це стало кроком до розвитку освіти й культурного прогресу всього повіту, оскільки частково задовольняло потребу у зростанні культурного потенціалу міста.
Велику фінансову підтримку повітовому училищу надавав Олександр Бакуринський Він пожертвував значну суму грошей (1000 карбованців асигнаціями) на створення закладу. У 1815–1816 рр. Олександр Якович став почесним наглядачем училища, а у 1830–1833 рр. очолював дворянство Городницького (Городнянського) повіту.
У 1815 році була відкрита бібліотека при повітовому училищі. Це надало можливість учням та місцевому населенню мати доступ до різноманітних книжкових ресурсів. Зазначимо, що було створено фундамент для подальшого розвитку освіти в Городнянському повіті і посприяло популяризації читання та знань серед молоді й місцевого населення.
Перші роки існування училища були складними, оскільки кількість учнів була невеликою. У штатному складі смотрителем став Кроковський, учителями – студент Харківського університету Смирнов та канцелярист Філонченков. Цікаво, що серед благодійних пожертв на підтримку Городнянського училища в 1814 році була пожертва єврея Гірша-Оренштейна, який виділив 10 рублів. Це свідчило про те, що освітні ініціативи привертали увагу не тільки представників дворянства, а й осіб єврейського походження.
Відкриття училищ на початку XIX століття у повітових центрах, зокрема в Городні, мало значний вплив на розвиток освіти й культури регіону. Благодійні пожертви, які зробили Олександр Бакуринський та Гірша-Оренштейн, свідчать про широкий соціальний рух і взаємодію різних верств населення в освітніх ініціативах. Городнянське училище стало провідним закладом для розширення освітнього простору повіту, відкриваючи нові можливості для молодих людей та забезпечуючи доступ до культурних ресурсів через бібліотеку.